Lepas beranak 4 orang anak ni baru tahu tak elok amalkan pati haruan dalam pantang rupanya. Anak no 1 sampai ke 3 Cik Anor minum. Anak ke 4 je tak sanggup nak minum sebab tersalah beli. Pati haruan dengan ginseng. Tak boleh telan kot… Macam azab dunia la kalau lalu kat tekak.

Ni tadi kawan-kawan dok sembang dalam group pasal pati haruan ni. Lagi lagi tak elok bagi yang bersalin ceaser minum. Sebab utamanya ia boleh menyebabkan USUS MELEKAT. Cik Anor gugel punya gugel jumpa artikel tentang bahaya pati haruan ketika diamalkan masa berpantang ni. Rupa-rupanya ramai wanita yang mengalami kanser usus, cyst, fibroid yang berulang, serta usus melekat (adhesion colic), rata-rata mereka ni mengamalkan minum pati ikan haruan. Sebab tu sesiapa yang mengalami penyakit seperti yang disebutkan tadi kena berpantang tak boleh makan langsung ikan haruan, produk bersoya seperti tempe dan susu soya. Sebabnya makanan ni menyuburkan sel-sel termasuk sel kanser dan cyst.

Jadi Cik Anor nak ingatkan. Sesiapa yang bakal berpantang tu elakkan ya minum pati haruan. Biarkan luka tu ambil masa yang sepatutnya untuk sembuh dan bukan terlalu drastik. Bila gugel, pati gamat pun ada kesan yang sama dengan pati haruan tau!

SEDIH & NGERI baca perkongsian Puan Nor Farra Farihan di mana beliau telah melahirkan empat orang anak melalui pembedan caesar, tetapi beliau menghadapi masalah untuk melahirkan anak keempatnya kerana katanya berkaitan pati ikan haruan. Klik link ni

http://www.siakapkeli.my/2017/01/pati-ikan-haruan-tidak-digalakkan-untuk.html?m=1

Lepas-lepas ni Cik Anor tak naklah minum lagi. (Ehh.. nak tambah lagi ke? Hehe…) . Mujur dah ada jus Postmamma LaMamma. Cukup lengkap dengan khasiat ibu berpantang sepanjang tempoh berpantang. Semua makanan sunnah dan herba terbaik seperti delima, kurma, habbatus sauda, buah tin, manjakani, temulawak, kayu manis, serapat, mas cotek, asam jawa dan beberapa lagi. Hanya minum 1 sudu pagi dan 1 sudu malam aje. Takyah dok nak bancuh apa. Telan terus. Sedap masam manis senang lalu kat tekak.

Mai la PM Cik Anor cepat ya. Boleh dapatkan dari Cik Anor Postmamma LaMamma ni.

Sekian, perkongsian Cik Anor kali ini.

Leave a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *